Rond de tijd dat je baby meer controle krijgt over zijn grote spieren, krijgt hij ook meer controle over zijn kleine spieren - vooral zijn vingers. Speel een spelletje Vinger Vriendjes om dit te stimuleren.
Materialen:
* Schone, lichtgekleurde handschoen
* Viltstiften of pennen
Wat te doen:
1. Teken gekke gezichtjes op de vingertoppen van de handschoen. De gezichtjes kunnen iedereen voorstellen die je kent - mama en papa, zusje, broertje oma etc, of zelfs een favoriet huisdier.
2. Doe de handschoen aan, en geef je baby een poppenshow, zing liedjes en doe een spelletje zoals "Waar is meneer de Duim nu?""Waar is meneer de Duim?" Waar is meneer de Duim? Waar is meneer de Duim? (verstop je duimen) Hier ben ik! Hier ben ik! (haal de duimen weer tevoorschijn) Hoe gaat het met u vandaag, meneer?(de ene duim buigt naar de andere) Heel goed, dank u wel! (andere duim buigt naar de ene) Ren weg! Ren! (Beide duimen verdwijnen weer)
(Herhaal voor alle vingers, maar noem ze bij familienamen, zoals papa, mama, oma etc.)
Veiligheid: Laat je baby niet op de poppetjes kauwen, hij kan erin stikken.
Materialen:
* Schone, lichtgekleurde handschoen
* Viltstiften of pennen
Wat te doen:
1. Teken gekke gezichtjes op de vingertoppen van de handschoen. De gezichtjes kunnen iedereen voorstellen die je kent - mama en papa, zusje, broertje oma etc, of zelfs een favoriet huisdier.
2. Doe de handschoen aan, en geef je baby een poppenshow, zing liedjes en doe een spelletje zoals "Waar is meneer de Duim nu?""Waar is meneer de Duim?" Waar is meneer de Duim? Waar is meneer de Duim? (verstop je duimen) Hier ben ik! Hier ben ik! (haal de duimen weer tevoorschijn) Hoe gaat het met u vandaag, meneer?(de ene duim buigt naar de andere) Heel goed, dank u wel! (andere duim buigt naar de ene) Ren weg! Ren! (Beide duimen verdwijnen weer)
(Herhaal voor alle vingers, maar noem ze bij familienamen, zoals papa, mama, oma etc.)
Veiligheid: Laat je baby niet op de poppetjes kauwen, hij kan erin stikken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten